شنبه، 1 اردیبهشت 1403
ایمیل
adnaniphotography@gmail.com
تلفن:
۰۲۱۸۸۰۰۳۴۳۵
ارتباط با مدیریت :
۵۴۷۰۲۴۰ـ۰۹۱۲

 

 

آموزش عکاسی از غذا با موبایل
admin
/ دسته ها: مقاله

آموزش عکاسی از غذا با موبایل

نکاتی درباره عکاسی از غذا

عکاسی حرفه ای از غذا با مبایل


چند نکته مفید درباره عکاسی حرفه ای از غذا با مبایل


 عکاسی از غذا با استفاده از نور طبیعی


نور طبیعی می تواند برای عکاسی از خوراکی ها دوست داشتنی باشد ، اما شما به میزان زیادی از آن نیاز دارید تا رنگ و کنتراست خوبی داشته باشید. سعی کنید در کنار یک پنجره بزرگ عکاسی کنید یا غذای خود را برای عکس گرفتن بیرون ببرید.



چیدمان و ترکیب بندی


چیدمان و تزئین از مهمترین نکاتیست که در عکاسی مواد غایی باید به آن توجه زیادی داشته باشید . بهتر است که تعدادی لوازم مانند ظروف با کیفیت یا کارد و چنگال خوب، به عکس اضافه شوند. از آنها کم استفاده کنید و اقلامی را انتخاب کنید که برای حالتی که شما می خواهید انتقال دهید، مناسب باشند.


هندسی کار کردن


اَشکال هندسی قوی خوب جواب می دهند، بنابراین هنگام برش غذا و مرتب کردن (چیدن) آن در بشقاب قبل از عکاسی، این نکته را در ذهن داشته باشید.



 اضافه کردن چاشنی


غذاهای با رنگ ملایم و بی حال، مانند کاسه های ماکارونی (پاستا)، می توانند اشتها را از بین ببرند. یک راه ساده برای جذاب تر کردن غذاهایی مانند این، تنها اضافه کردن کمی چاشنی رنگارنگ به آن است.


رنگ بندی

سبک تصویر منظره (landscape) رنگ های آبی و سبز را تقویت می کند، در حالی که یک سبک تصویر استاندارد (standard) بر قرمز و زرد تاکید می کند. بنابراین، برای به دست آوردن بهترین نتیجه از سوژه های خود، مطمئن شوید سبکی را انتخاب می کنید که برای رنگ هایی که شما به دنبال افزایش آنها هستید، از همه مناسب تر است.


تعادل رنگ سفید


تنظیمات تراز سفیدی (WB) پیشفرض مختلف، مانند نور روز (Daylight)، ابری (Cloudy)، سایه (Shade) و تنگستن (Tungsten)، می توانند ته رنگ های جذابی به عکس اضافه کنند تا باعث شوند عکس ها پویاتر به نظر برسند.


فوکوس انتخابی


یک عمق میدان کوچک، که در آن تنها بخش کوچکی از ظرف در فوکوس است، می تواند واقعا خوب عمل کند. برای به دست آوردن بهترین نتایج، از یک لنز ماکرو یا تله فوتو بلند با یک دیافراگم باز استفاده کنید.


 افزایش رنگ


برای به دست آوردن یک تاثیر رنگ واقعی، تنظیمات اشباع رنگ (saturation setting) را در یک سبک تصویر سفارشی (Custom Picture Style) افزایش دهید، یا این کار را بعد از عکاسی در نرم افزاری مانند فتوشاپ یا Digital Photo Professional انجام دهید.


عکس های داغ


اگر قرار است غذا داغ به نظر برسد، باید از آن بخار بلند شود. اول همه چیز را آماده و بر پا کنید به طوری که برای عکس گرفتن از غذا مستقیما بعد از بیرون آمدن از فر آماده باشید برای بیشتر دیده شدن بخار باید زاویه عکاسی را طوری انتخواب کنید که پشت زمینه بخار تیره باشد و نور هم تقریبا مقابل دوربین یعنی پشت غذا باشد.

مطلب قبلی نگاهی بر عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
مطلب بعدی نکاتی برای عکاسی حرفه ای با مبایل
Print
1874 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید